פסיכולוגים ופסיכותרפיסטים

קורסים והשתלמויות

חדשות ותוכניות עתידיות

פודקאסטים

סיפרות מומלצת

הרצאות

כנסים

קורסים והשתלמויות

למילוי פרטים עבור הרשמה להשתלמות/ מספר השתלמויות מהתוכנית

קבוצות הדרכה ולמידה על מקרים מן השטח תשפ"ב

הקבוצות יתקיימו בין אוקטובר 2021- יוני 2022, שעתיים אחת לשבועיים (למעט כאשר כתוב אחרת)

ימי ראשון בשעה 12:00 או רביעי 10:30 פגישה בתדירות של אחת לשבוע. מנחה פרופ' נורית ירמיה
ימי ראשון בשעה 08:30 באון ליין, במקביל לקבוצת המשך פיזית בכרמיאל בימי שני בשעה 17. מנחה ד"ר דרור אורן
ימי שני 18:30 פיזית ברחובות (באפשרות לאון ליין). מנחה ד"ר יעקב יבלון
ימי שני 20:30 באון ליין. מנחה מר רותם פוקס
ימי שלישי שעה 11:00 (פיזית ברמת השרון באפשרות לאון ליין). מנחה גב מרב שלם

ההדרכה הינה לשנה אקדמית, עם אפשרות המשך. קבוצות בנות 4- 8,משתתפות/ים

תנאי התשלום להשתתפות בקבוצות ההדרכה:

קרא עוד

סדנת אינטסיב – אני המטפל, מפגש אישי מקצועי למטפלי הורים

סדנא זו תועבר בשלושה ימים מרוכזים מהלך אפריל 2022 יועבר על ידי מומחי הפורום, פרטים מלאים בהמשך

משמעות האינטנסיבים היא לאפשר למטפלים מרחב נוסף להתבונן בעצמם, באני ההורי, באני מקצועי- אישי במסגרת של מרחב עמיתים.

סדנאות אלה נועדו כדי לתת מקום למפגש של כל אחת/ אחד עם הורות מופנמת, הורות עכשווית והורות בטיפול.

בין עם באמצעות מדיום של מטפורות, צילומים, משחק וכל מדיום שיאפשר את המרחב. הדגש הוא על חיבור האישי לעומק. היינו/כיום נעזרנו בתהליכים של טיפול ושל הדרכה. אולם הטיפול ההורי, מפגיש אותנו בכאן ועכשיו עם רבדים של הורות, כזהות וכפונקציה. בסדנא נתפתח המרחב, בקבוצה קטנה, לעסוק בהורות בתהליך

קרא עוד

סדנת אינטנסיב- שפת המשחק בטיפול ההורי

משחקיות בהורות במהלך פברואר מרץ 2022 יועבר על ידי מומחי הפורום, פרטים מלאים בהמשך

מטרת הסדנה היא להפגיש המטפלים עם ההורה המופנם וההזדהויות ההוריות, בעבודה סדנאית יחידנית בתוך קבוצה. בסדנא זו נקודת הכניסה תהיה דרך העמקת את המגע של המטפל עם חווית המשחקיות בתפקידי חייו השונים.

דרכה ננוע בין המשחקיות עם ההורים ועם חלקיים ילדיים אצל המטפל ובמפגש. בסדנה נעמיק בחיבור התיאורטי מתוך עולם המשחק אל הפרקטיקה הטיפולית, ונלמד כיצד ליצור מתודות משחקיות ולרתום אותם לאינטראקציה עם ההורה.

בסדנה יינתן דגש על יצירת התרגום בין שפת המטפל לשפת המטופל תוך שימוש בכלי משחק חווייתיים.

(הסדנה מומלצת גם כהמשך להשתלמות "שפת

קרא עוד

אתיקה – אינטיסיב

שלושה ימים בחודש מרץ 2022 בימי ג' בין השעות 8:30-15:00 בתאריכים 8/3/22, 15/3/22, 22/3/22.
יועבר על ידי ד"ר דרור אורן בשיתוף מומחי פורום אמפטי"ה ומובילי חשיבה בתחום האתיקה, פרטים מלאים בהמשך. 

מה בין תפיסה מקצועית, אתיקה ומוסר בעבודה טיפולית עם הורים? כיצד סוגיות של כפיפות ילד בילחסים הררכים להוריו, האחריות ההורית המוסרית, הרגשית והחוקית, יטבתאו כשאלות אתיות? כיצד חושבים דילמות ייחודיות של מבני משפחות שונים, גירושים ועוד. בסדנא זו, נדון בידע עדכני בתחום, נחבר שאלות מהשדה, לדיונים מקצועיים ונחשוב יחד ונחדד את החשיבה האתית המאתגרת הקיימת בעבודה עם הורים, במגוון סוגי ההתערבות הקיימים.

קרא עוד

לגדל, להתבונן, לאהוב – החוויה הרגשית של ההורות לגיל הרך – מר עדי פרי והדס רון גל

ימי ד' בשעות הערב, בשעות 20:00-21:30,
בתאריכים: 6/2/22, 13/2, 20/2, 27/2 6/3, 13/3.

המעבר להורות כשלב התפתחותי נוסף מפגיש הורים לילדים צעירים, עם עברם ומכלול החוויות שחוו כילדים. עם החלומות והתקוות שהם שואפים לממש בהורות לילדיהם. במציאות מורכבת זו החיים מזמנים התמודדויות חדשות ומאתגרות, וכל ילד חדש מגיע לעולם עם מאפיינים ייחודיים משלו, לעתים מזמנים מאפיינים אלה, פערים גדולים במיוחד, מפנטזיית ההורות הראשונית. אתגר ההורות הופך למשימה בה הילד הרך משקף את יכולות ההורים וכישוריהם כפרטים וכמשפחה ואתגר גידול הילד כבלתי נפרד מהמשימה ההתפתחותית להפוך להורים ומהעצמי ההורי בכל גיל.
במסגרת ההשתלמות נבחן את התהליכים הרגשיים המאפיינים את ההורות בגיל

קרא עוד

עבודה טיפולית עם הורים על שיבושים בהורות הנובעים מתהליכים לא מודעים ומרגשות קשים בהורות – גב' רונית ברימן

ימי א' בין השעות 1015-1230
בתאריכים: 16/1/22 23/1/22 30/1/22 6/2/22 13/2/22

שיבושים בהורות מושפעים מתהליכים לא מודעים (העברה בין דורית, השלכות הוריות ועוד.) בהשתלמות נתייחס לתהליכים אלו באמצעות מושגים מהספרות כגון: " רוחות רפאים בחדר הילדים", "זיהוי שגוי", "תסריטים נרציסטיים" ובאמצעות תיאורי מקרה.
רגשות קשים ( כגון: אשמה, בושה, דחייה, גועל ואף שנאה) הם חלק ממנעד הרגשות אותם חווים ההורים כלפי ילדיהם, לעיתים לא ניתנים לתקשורת של ההורה עם עצמו או עם אחרים משמעותיים. בהשתלמות נדון בגורמים ודרכי העבודה הטיפולית עמם, בהתייחס להמשגות תיאורטיות ולהתאמת מודל טיפולי אינטגרטיבי להורה כסובייקט ולבעיה.

קרא עוד