התכנית ללימודים מתקדמים למטפלי הורים מבית אמפטיה 

 

רציונל התכנית

ההורות היא שלב התפתחותי ומסע חיים שאנו יוצאים אליו, וממשיכים ללמוד אותו בכל צעד ורגע בדרך. ההורות היא זהות משמעותית ומרכזית בחייו של האדם הבוגר. ההורות היא גם תפקידו של האדם המגדל את ילדיו. העבודה הטיפולית עם הורים והטיפול ההורי מורכב במיוחד מכיוון שהוא מצריך חשיבה והתייחסות אל השלישי, אשר פעמים, נפקד מן החדר. ההתייחסות להורות משלבת תנועה בין הסמלי לממשי, בין הווה, לעבר ועתיד, תחושות, משאלות, כמיהות והזדהויות שנושא עמו ההורה.

הורים מתמודדים כיום עם אתגרים ומציאות מורכבת. סטרס אקוטי ומתמשך, משברים ביטחוניים, לאומיים ובין-לאומיים, איום בריאותי, דרישות מציאות הולכות וגדלות. ההורות המורכבת, מכילה בתוכה רגשות ותחושות הנחווים בעוצמה גבוהה, הן רגשות חיוביים, והן רגשות שליליים. הורים זקוקים כיום למענים של מטפלים מוסמכים אשר יתנו להם מענה מקיף בתחום העבודה הטיפולית עם הורים, הן בתוך הקליניקות הפרטיות, והן בשירותים הציבוריים. 

התכנית המקיפה של אמפטיה נועדה להעמיק את הבנתם של אנשי ונשות מקצוע – פסיכולוגים/יות ופסיכותרפיסטיות/ם מוסמכים בתחום הטיפול, כך שיעבדו באופן אינטגרטיבי ויעיל יותר במגוון המענים הטיפוליים שהם נותנים להורים. התוכנית נועדה לקדם מטפלים העוסקים בטיפול נפשי בילדים ובמתבגרים וכן למטפלים העובדים עם מבוגרים ומשפחות.

התכנית המקיפה של אמפטיה בנויה משלושה שלבים: בסיס, מתקדם, בכיר. כל שלב עומד בפני עצמו, בסיום כל שלב ניתנת תעודה על סיום השלב, ובסיום שלושת השלבים ניתנת תעודת סיום השלב הבכיר בטיפול בהורים.  

 

בתוכנית ילמדו מיטב המומחים, המטפלים והחוקרים, העוסקים בתחום העבודה הטיפולית בהורים בישראל.

על התכנית – תהליך הכשרה בשלושה שלבים

התכנית המקיפה של אמפטיה בנויה משלושה שלבים: בסיס, מתקדם, בכיר. כל שלב עומד בפני עצמו, בסיום כל שלב ניתנת תעודה על סיום השלב, ובסיום שלושת השלבים ניתנת תעודת סיום השלב הבכיר בטיפול בהורים.

כל שלב כולל:

*ארבעה קורסים סמסטריאליים הנלמדים בימי ראשון החל מהבוקר לאורך שנה אקדמית     

*פרקטיקום קליני – קבוצת הדרכה על מקרים מהשטח – בתדירות של אחת לשבועיים, בראשון בצהריים                

 *שתי סדנאות – יינתנו במהלך חופשת הקיץ והחורף     

*אינטנסיב הממוקד במטפל

קהל יעד: התוכנית מיועדת לאנשי ונשות מקצוע המוסמכים בתחומי הטיפול, ובעלי תואר שני ומעלה: פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מטפלים באומנויות, פסיכיאטרים, קרימינולוגים.

ההשתתפות מותנית בראיון אישי. להרשמה יש לשלוח אל הפורום את התעודות המקצועיות והמלצות. לאחר אישור המשתתפ/ת על ידי הפורום- יש לשלם דמי חברות (לשנה) בפורום אמפטי"ה כדמי הרשמה בסך 234 ש"ח (סכום זה אינו מוחזר). פרטי התשלום המלא עבור כל שלב מופיעים בהמשך.

השיעורים יתקיימו באופן מקוון בימי ראשון בבוקר: 

שיעור 1   08:30-10:00, שיעור 2   10:15-11:45, פרקטיקום (הדרכה קלינית) 12:30-14:00

סדנאות יתקיימו בין הסמסטרים בחמישה מפגשים והאינטנסיבים בימים מרוכזים בקיץ.

 

על התכנית – תהליך הכשרה בשלושה שלבים:

 מטפלי הורים – שלב הבסיס

סמסטר א

ממפגש לטיפול  (מנחה – ד"ר דרור אורן)

צעד אחד צעד מתהליך הפניה הראשוני, דרך התאמת האנמנזה, בניית הברית הטיפולית ויצירת החוזה הטיפולי בכפוף לתכנון הטיפול המותאם. התייחסות מעמיקה לאנמנזה בטיפול בהורים ובילדים.

12 גישות ושערים לעבודה טיפולית עם הורים (מנחים – ממומחי הגישות)

בהשתלמות נכיר ממכלול התפיסות הנפוצות בעבודה טיפולית עם הורים. הצגתם תהיה עם יוצרים ומומחים העוסקים ביישומם, באופן ייחודי ומשמעותי להיכרות רחבה. נדבר על טיפול בהורים מתוך ראיה אינטגרטיבית, וכיווני החשיבה היכולים לסייע למטפלים ליצור שזירה אישית בעבודתם.

12  הגישות והשערים: תכניות התערבות עם הורים, הדרכת הורים התפתחותית ברצף החיים, סמכות חדשה ומודל ההתנגדות הלא אלימה- מודל חיים עומר, גישת הנוכחות והסמכות השלמה: מודל הומני לבניית סמכות הורית וחינוכית- שיטת אריה טבעון, הורות כמגדלור: שיטת איכה – הקשר המגדל, גישות הגל השלישי: דגשי ערכים וחוויה, הצטרפות ועבודה טיפולית עם הורים בהתאם לרמת הודעות ההורית, עבודה עם הורים באמצעות טיפול משפחתי ודיאדי, דגשי מנטליזציה, התקשרות, רפלקציה וויסות רגשי- גישת אסתר כהן, הורות כיצירה והורים כשותפי יצירה: הסתכלות באוריינטציה פסיכואנליטית עם דגש על כוחות ומסלולי התפתחות והתמודדות עם מחסומים להורות, תפיסה דינמית פרשנית בעבודה קצרת טווח עם ילדים, הורים ומשפחות: תסריטים נרקיסיסטיים ופרשנות דינמית באוריינטציה קלייניאנית, טיפול דינמי בהורים (ובהורות)- מודל דרור אורן.

 

סמסטר ב

אתיקה בעבודה טיפולית עם הורים (מנחים – מומחי התחום, ריכוז ד"ר דרור אורן)

סוגיות אתיות בעבודה עם הורים הינם מרכיב חשוב בעבודה היומיומית. ההשתלמות תעסוק בהתייחסות להורה ולילדיו כמטופלים, הקשרים חוקיים והשלכתם על המחויבות בקשר הטיפולי עם הורים, משפחות בגירושים אימוץ, אומנה, מבני משפחה שונים והשלכותיהם לעבודה מקצועית עם הורים. תוך שילוב תיאורי מקרה וניתוחם.

סוגיות בפסיכולוגיה התפתחותית (בריכוז גב' הדס רון גל ומר עדי פרי, ובהשתתפות מומחים נוספים)

ההורות עוברת התפתחות בהקשר להתפתחות הרגשית, הקוגניטיבית, שפתית, מוטורית וחברתית של הילדים. בהשתלמות נלמד כיצד מעצבת ומתעצבת ההורות, בהתאם לידע המחקרי ולניסיון הקליני העדכני. נעבור סביב המעבר להורות והשלכותיו על ההורות, הורות לגיל הרך, הורות בהקשר של התפתחות של החביון וגיל ההתבגרות ועוד. נתבונן בקשר בין החלומות והתקוות לבין התמודדויות חדשות מאתגרות, שנוצרות במפגש עם כל ילד על מאפייניו הייחודיים. נבחן את התהליכים הרגשיים ואת ההתמודדות עם המאפיינים הנורמטיביים והחריגים של ילדים בגילאים השונים. נחשוב על התמיכה והטיפול ההורי אשר יכולים לסייע ולקדם את ההורים להורות אופטימאלית, עבור עצמם ועבור ילדיהם.

אינטנסיב: מטפל הורי והורות במטפל

בסדנא זאת נאפשר יצירת מרחב העוסקת במפגש האישי המקצועי, ההורות שלנו בטיפול, התנועה בין ההעברות והיחסים בחדר. שלושה ימים מרוכזים של קבוצת מטפלים אינטימית, כחלק מהתפיסה של אמפטיה להעמקת ההתמקצעות וההתבוננות התוך והבין אישית בתהליך ההכשרה. יתקיימו אינטנסיבים בהתאם לשלבים השונים בתכנית.

סדנאות חורף וקיץ

הסדנאות יעסקו במגוון נושאים כגון: טיפול אינטגרטיבי בהורות בגישת הסמכות השלמה, הורות קשובה וחומלת, טיפול בהורות בגישה אינטגרטיבית מבוססת התקשרות ועוד (תכנית מדויקת תתפרסם בהמשך. השתתפות פתוחה למשתתפי השלבים השונים).

פרקטיקום קליני (הדרכה מעשית על מקרים מן השטח)

קבוצות הדרכה על מקרים מן השטח, בהם מטפלים יוכלו להעלות טיפולים ולחשוב אותם יחד, בהובלת מנחה מומחה. פתוח למשתתפי התכנית, תתכן חלוקה לפי שלבי ההשתתפות בתוכנית

מטפלי הורים – שלב מתקדם

סמסטר א

רגשות קשים ושיבושים בהורות

רגשות קשים, כגון, אשמה, בושה, דחייה, גועל ואף שנאה – הם חלק ממנעד הרגשות אותם חווים ההורים כלפי ילדיהם. לעתים לא ניתנים לתקשורת של ההורה עם עצמו או עם אחרים משמעותיים. בקורס נדון בגורמים ודרכי העבודה הטיפולית עמם, בהתייחס להמשגות תיאורטיות ולהתאמת מודל טיפולי אינטגרטיבי להורה כסובייקט ולבעיה.

ייעוץ והדרכה בשלבי החיים

הורים מגיעים אל המטפל ההורי בכדי "לקבל כלים". ייעוץ והדרכה פרקטית לגבי תפקידם של ההורי במגוון נושאים כגמילה, מעברים, תפקוד חברתי, ויסות רגשי, יחסי אחים, גבולות וכולי. בהשתלמות זו נעסוק בדילמות בתחום הייעוץ וההדרכה, בשלבי החיים השונים. כולל התייחסות לדילמות ייחודיות בעבודה עם הורים לבוגרים צעירים.

 

סמסטר ב

מי המטופל וטכניקות ההתערבות בטיפול בהורים

הורה מגיע לטיפול לרוב בזכות/בגלל ילד(ת)ו. בהשתלמות 'מי המטופל' נעסוק בתנועה בין המטופלים השונים שבחדר, מי וכיצד מחליט, מתי וכיצד, מי יהיה המטופל. בחלק השני של השתלמות נעסוק בטכניקות התערבות בעבודה טיפולית עם הורים, הריאיון ההורי. כיצד עובדים בדגש היחידה ההורית ועד כמה מתייחסים לנושאים זוגיים. ההשתלמות תהיה בדגש של הרמה של הטכניקה וההתערבות עצמה.

 

הפסיכולוגיה של ההורות: שלבים וסגנונות הורות, מבני משפחה ייחודיים

הפסיכולוגיה של ההורות מתפתחת ומתרחבת בעשורים האחרונים, נעסוק בתיאוריות של ההורות כשלב התפתחותי, לצד מודלים של שלבים וסגנונות הורות והשלכתם להתערבות הפרקטית. בחלק השני של ההשתלמות נעסוק בפסיכולוגיה של ההורות בהקשר למבני משפחות שונים: יחידנות, משפחות חד מיניות, משפחות  אחרי גירושים, הורית חוזית ועוד.

סדנאות חורף וקיץ

בסדנאות ניתן יהיה לבחור, הסדנאות יעסקו במגוון נושאים כגון: טיפול דינמי בהורים ובהורות. (תכנית מדויקת תתפרסם בהמשך. השתתפות פתוחה למשתתפי השלבים השונים).

פרקטיקום שנה ב

הצגת תיאורי מקרים מהשטח

אינטנסיב מטפל הורי והורות המטפל – שנה ב

יעסוק בהורות המטפל, בהקשר עבר הווה.

מטפלי הורים – שלב בכיר

סמסטר א

סוגיות מתקדמות בעבודה טיפולית עם הורים

העמקה בסוגיות סוגיות ייחודיות ואוכלוסיות במיקודים שונים, למשל: עבודה עם הורים שחוו שכול, הורות לילדים עם צרכים מיוחדים, עבודה עם הורות לתאומים ועוד. נתבונן בדילמות סביב עבודה בין תרבותית לרבדיה השונים, תוך התייחסות לעמדות ורגשות המטפלים.

התערבויות מונחות עובדות,  מחקרים עדכניים יישומים

מטרת ההשתלמות לעסוק במחקרים ותיאוריה עדכנית שיוצאת בשנים האחרונות ולחדד את הנדרש ברמה המחברת את המטפלים לנעשה ברמה העכשווית בארץ ובעולם. נעיין במודלים חדשניים ובמחקרים שזה עתה יצוא שיש להם מאפיינים מעשיים לגבי המשגת הטיפול בהורים והטכניקות הכרוכות בו.

 

סמסטר ב

סוגיות מתקדמות בעבודה טיפולית עם הורים

עיסוק בסוגיות מתוך לב הטיפול, התייחסות להעברה נגדית ולהסתבכויות בתוך טיפול בהורות ברמותיו המתקדמות. המשתתפים יוזמנו להביא וינייטות מטיפולים בהם יש חווית תקיעות ודילמות מורכבות והדיון בהם יתקיים באינטגרציה לחומרי הלמידה, למודלים ותיאוריות.

טיפול בהורות, טיפול בהורים

ההורות היא תפקיד, והיא זהות. ההורה צריך לנוע בין תפקידו כמגדל את ילדו, לבין דאגה וטיפול עצמי, עבור עצמו, ועבור ילדיו. בהשתלמות נתבונן בהתייחסות אל ההורות כתפקיד, כעמדה, תוך עבודה עם תפיסות וטכניקות הקשורות לתפקיד. נבחן את המשמעויות, ההשלכות והתנועות שבין הסובייקט ההורי, הסובייקט הילדי, והמרחב השלישי הנוצר ביניהם. נהרהר את המשמעות הרגשית והבינאישית של תנועה בין תפקידים בטיפול.

פרקטיקום   שלב מתקדם

ההדרכה הקבוצתית תהיה בחברת מטפלים בעלי ידע וניסיון העוסקים בעבודה טיפולית עם הורים לאורך זמן.

סדנאות חורף וקיץ

בסדנאות ניתן יהיה לבחור, הסדנאות יעסקו במגוון נושאים כגון: טיפול דינמי בהורים ובהורות. (תכנית מדויקת תתפרסם בהמשך. השתתפות פתוחה למשתתפי השלבים השונים).

אינטנסיב

אינטנסיב בשלב המתקדם יאפשר מרחב של שהות בסוגיות של העברות נגדיות ותהליכים משלימים במגוון הטיפול ההורי.

כתיבת עבודה מסכמת

 

בסיום שלב השלב המתקדם  תתקבל תעודה,  של התוכנית כולה

ט.ל.ח 

תנאי ההרשמה והתשלום 

העלות לשנת לימודים (לכל שלב) הינה של  8620 ש"ח לכלל אותה שנה אקדמית. כל שלב כולל:  שני סמסטרים (ארבע השתלמוית און ליין, חלקן היברידיות וכוללות הרצאות מוקלטות ותרגולים), סדנת חורף, סדנת קיץ, אינטנסיב- האני המטפל. ממחיר זה יקוזזו דמי הרשמה (המהווים דמי חברות לפורום) בסך 234 ש"ח למשתתפים.

אמפטיה  עושה ככל שביכולתה להוציא את תוכנית הלימודים המתקדמים המתוארת לפועל. במידה ולא יהיו מספיק נרשמים או עקב נסיבות שלא בשלטיתנו לא תצא התוכנית לפועל, יהיו רשאים המשתתפות/ים להקפיא את זכות השתתפותם ולהעבירה לשנה הבאה, או לקבל את כספם במלואו (ללא הצמדה או ריבית, בניכוי דמי ההרשמה בלבד).

במקרה של בקשה להמיר או להחליף השתלמות כנגד מקבילה, ניתן יהיה לפנות לוועדת חריגים והעניין ידון.

קבלת התעודה לשלב כרוכה במכלול 6 ההשתלמויות, האינטנסיב והפרקטיקום.

עבור הפרקטיקום/ההדרכה הקבוצתית, התשלום ישירות למנחה (כנגד חשבונית הדרכה)  300 ש"ח עבור שני מפגשים בחודש (2400 ש"ח שנתי)

ד"ר אברמוביץ' עינב

פסיכולוגית קלינית מומחית בסיום ההסמכה להדרכה. מטפלת במבוגרים, ילדים, נוער והוריהם. בעלת נסיון רב בעבודה עם ילדים בסיכון במסגרות חוץ ביתיות, כולל הדרכת צוותים ועבודה מערכתית, חברת הנהלה וראש אגף אבחון "מכון ארז". צוות מנחי פורום אמפטי"ה.

ד"ר אורן דרור – מנהל התכנית 

פסיכולוג קליני וחינוכי מומחה ומדריך. מוביל משותף פורום אמפטי”ה, מרצה בארץ ובעולם, מלמד ומדריך בתוכניות לפסיכותרפיה באוריינטציה פסיכואנליטית בחיפה ובת"א, ובלימודי תואר שני לפסיכולוגיה חינוכית בתל-חי. רכז השתלמות טיפול הורי- משרד הבריאות. מומחה לעבודה טיפולית עם הורים. מלמד את תחום הטיפול ההורי ומפתח המודל לטיפול דינמי בהורים. מחבר הספרים: ‘הורות במחשבה שנייה- עבודה טיפולית עם הורים’ הנמצא לקראת מהדורה חדשה ועדכנית, ‘הורות יחידנית- לגדל ילד לבד’ ומפתח שותף למשחק הטיפולי – ‘מדברים גירושים’. קליניקה לטיפול ולהדרכה בכרמיאל

גב' רונית ברימן 

פסיכולוגית קלינית וחינוכית מדריכה, בעבר מנהלת היחידה הקלינית ומדור פנימיות, שפ"ח תל אביב – יפו. מלמדת ומנחה קבוצות מטפלים בנושא הורות. רכזת השתלמות טיפול הורי- משרד הבריאות. קליניקה בתל אביב. צוות מנחי פורום אמפטי"ה.

גב' גנץ ירדנה

פסיכולוגית חינוכית מדריכה, מטפלת מוסמכת במשפחה ובזוג. מדריכה, מלמדת וכותבת בתחום הטיפול בהורים (לצד עיסוק מושקע בטיפול דיאדי משולב הורה ילד בגיל החביון וההתבגרות). במוקד הגישה: טיפול דינמי בהורים המחויב למציאות החיים

מר טבעון אריה

פסיכולוג קליני, מנחה השתלמות "טיפול אינטגרטיבי בהורות בגישת הסמכות השלמה" בפורום אמפטי"ה.
אריה הוא מטפל משפחתי, היפנותרפיסט, יועץ ארגוני. ממקימי כפר הנוער “נירים”, שמיישם את “הסמכות השלמה” כשיטה מערכתית וכשפה משותפת: לנערים לצוות ולהורים. מרצה, מדריך ומכשיר מזה שנים פסיכולוגים מטפלים, מנהלי תחנות שפ”ח וברה”ן ובחינוך מיוחד, באקדמיה ובשטח הקליני. יועץ מדריך ומלווה הקמת מסגרות טיפול לילדים ולמשפחות בסיכון, לנפגעי טראומה, ולקבוצות הורים שכולים.

ד"ר יעקב יבלון 

פסיכולוג קליני מדריך, מנהל שפ"ח, יו"ר פורום פסיכותרפיה באגף פסיכולוגיה בשפ"י, חבר הנהלת האגודה הישראלית לפסיכותרפיה ממוקדת, פסיכולוג ראשי "מכון ארז"

פרופ' ירמיה נורית 

פרופ’ לפסיכולוגיה התפתחותית וקלינית באוניברסיטה העברית בירושלים. מנחת השתלמות "הורות קשובה וחומלת" וקבוצת הדרכה ולמידה במסגרת פורום אמפטי"ה. נורית עוסקת בתחום ההתפתחות התקינה והאבנורמלית של ילדים ובהורות כבר שלושים וחמש שנים. בקליניקה היא מטפלת בהורים עם ארגז כלים אינטגרטיבי בדגש על הורות קשובה וחומלת. לנורית ארבעה ילדים ושתי נכדות, היא רוקדת ניה, מתרגלת מיינדפולנס, יוגה ופילאטיס, ומתנדבת פעילה בארגונים חברתיים למען נשים וילדים ללא עורף משפחתי. צוות מנחי פורום אמפטי"ה.

גב' ישי ג'ו

פסיכולוגית קלינית בכירה, מטפלת במבוגרים, נוער, גיל הרך והוריהם. מדריכה צוותים רב מקצועיים במסגרות קהילתיות ובבית חולים. שימשה כפסיכולוגית האחראית על הטיפול בילדים ונוער בתחנה לבריאות הנפש בכרמיאל.

פרופ' כהן אסתר

פסיכולוגית מומחית ומדריכה בפסיכולוגיה קלינית, פסיכולוגיה התפתחותית ובטיפול זוגי ומשפחתי. פרופ' אמריטה לפסיכולוגיה קלינית של הילד באוניברסיטה העברית בירושלים ובמרכז הבינתחומי בהרצליה. מנחת השתלמות "טיפול אינטגרטיבי בהורות בגישה מבוססת התקשרות" בפורום אמפטי"ה. מפרסמת מאמרים וספרים בנושא כולל "חוויית ההורות-יחסים, התמודדויות והתפתחות" ו"טיפול בהורות–גישה אינטגרטיבית לטיפול בבעיות ילדים באמצעות הוריהם", ועוסקת בהתערבויות משפחתיות בתחום הטראומה.

ד"ר עדנה כצנלסון

פסיכולוגית קלינית, חינוכית, התפתחותית. מרצה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב. מחברת ספרים רבים בנושא הורות ביניהם: 'הורים וילדים ומה שביניהם', 'דיאלוג עם ילדים', ספרים בנושא משבר, התמודדות עם שינוי וכאב, גמילה וסבאות ואת 'מה עובר לך בראש' למתבגרים (ספר עם עמירם רביב משנת 2017). קליניקה פרטית בת"א.

גב' מירי מן 

מטפלת בקליניקה פרטית במבוגרים, במתבגרים לפני ובמהלך שירות צבאי ובהורים. מנחה סדנאות: "מיינדפולנס בשרות הפסיכולוגיה" למטפלים, למבוגרים ולהורים. הסדנאות עוסקות בשילוב של פסיכו-יוגה-תרפיה בחיים ובטיפולים.

בעלת ניסיון עשיר ומגוון בטיפול במצבי לחץ ומשבר. מחברת ספר הילדים: "הַמִּשְׁקָפַיִים שֶׁל הִיפוֹ וְתָם" (2020), ובו ניספח עם הדרכה למטפלים, אנשי חינוך והורים כיצד ללמד ילדים לתרגל מדיטציה בעזרת משחקים.

מר עדי פרי

פסיכולוג התפתחותי מומחה מדריך, אחראי תחום פסיכולוגיה התפתחותית בקופת חולים כללית מחוז צפון ופסיכולוג אחראי במכון התפתחות הילד טבריה. מדריך ומרכז את התחום ההתפתחותי בתחנת העמקים, מדריך בעמותה לילדים בסיכון. צוות מנחי פורום אמפטי"ה.

גב' הילה קלעי נובוטני

מנהלת מכון תל"מ באשקלון, עובדת בשפ"ח אשדוד, בעלת קליניקה פרטית באשדוד. 

גב' רון גל הדס- מנהלת התוכנית

פסיכולוגית חינוכית מומחית, מובילה משותפת פורום אמפטי"ה. מנחת ההשתלמויות "פס' התפתחותית – בין תיאוריות קלאסיות למחקרים עדכניים" ו"טיפול הורי גיל הרך״ בשיתוף מר׳ עדי פרי בפורום. רכזת ההשתלמות "טיפול הורי" – משרד הבריאות, מנחה במסגרת היחידה ללימודי המשך – בית הספר לעו"ס, אוני' בר אילן. מדריכה, מייעצת, מטפלת בילדים ובהורים, מלווה מסגרות וצוותים חינוכיים ופארא-רפואיים, מרצה ומעבירה סדנאות במסגרת שירותים פסיכולוגיים וארגונים שונים. בעלת רקע תיאורטי וקליני במגוון שיטות ומודלים בפסיכולוגיה בכלל ובתחום הטיפול ההורי בפרט. בעלת הקליניקה להורים וילדים.

גב' מרב שלם

מרב שלם היא פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה בעל קליניקה פרטית ברמת השרון. בעלת ניסיון בעבודה קלינית ציבורית. ניהלה מרפאה להדרכת הורים בתל השומר. עוסקת בטיפול דינאמי וטיפול קוגניטיבי התנהגותי במבוגרים ומתבגרים. מרב עוסקת בהדרכה עבור טיפול במבוגרים, מתבגרים וילדים, ובהדרכה על טיפול בילד דרך ההורה, על פי הגישות המצוינות. מלווה צוותים רפואיים ומרצה בנושאי הורות. מרב בצוות מנחי פורום אמפטי"ה. קליניקה לטיפול ובהדרכה ברמת השרון.

גב' שטאוב גרינפלד רחל

פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה, מומחית בעבודה עם הורים באופן פרטני וקבוצתי ובטיפול באוריינטציה דינאמית בילדים, מתבגרים ומבוגרים. מדריכה ומעבירה השתלמויות למתמחים ומומחים בפסיכולוגיה חינוכית. צוות מנחי פורום אמפטי"ה.

גב' שרית שרם יבין

פסיכולוגית חינוכית מומחית, מנהלת את מטיב ילדים במרכז הישראלי לפסיכוטראומה. שותפה בפיתוח תכנית פנד“ה – ויסות רגשי לילדים. בעלת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית וקלינית של הילד באוניברסיטה העברית. בוגרת קורס לטיפול קוגנטיבי התנהגותי לטיפול בטראומה. בעבודה עם ילדים, מתבגרים והורים אני משלבת משחק, דמיון, יצירתיות, תרגילי קשיבות, תרגילי נשימה והרפיה, ועוד. שרית בצוות מנחי פורום אמפטי"ה.

מר ינון שמשינס

ינון הוא פסיכולוג קליני מדריך ועובד סוציאלי קליני, בעל ניסיון רב בעבודה טיפולית קלינית עם מתבגרים, צעירים ומבוגרים ובתחום העבודה עם הורים. מטפל בכל טווח הקשיים וההפרעות הרגשיים. מטפל ומדריך בבית החולים הלל יפה ובקליניקה פרטית בחיפה באזור מרכז הכרמל. ינון בצוות מנחי פורום אמפטי"ה. קליניקה לטיפול והדרכה בחיפה.